Inne en Camille in Kameroen.reismee.nl

Weekendje met Bie en Ariane!

Hey hey, In het weekend zijn Bie en Ariane langsgekomen; Party ! We hebben ze echt gemist en zij ons ook blijkbaar J ! De eerste nacht dat ze hier waren, hebben we met z’n vieren in 1 bed geslapen! Lekker gezellig..

De matron ging ook elke ochtend en middag voor eten zorgen en woow ik heb nog nooit zoveel gegeten! Het eerste ontbijt was heeeerlijk! Omelet met weet ik veel wat allemaal en een soort van pepperkoekachtig – bananenbrood driehoekje.. Klinkt raar maar het was echt enorm lekker, het middageten was zelfs nog beter! We kwamen aan en zagen een plateau met allemaal verse groentjes staan we waren allemaal heel blij, want het zag er echt lekker en fris uit! Dus begonnen we te eten komt die meneer met een kom af, blijkbaar kregen we ook nog iets anders; Kip! Echt lekkere kip met een soort van tomatensaus, wij allemaal kei blij! We waren allemaal aan het smikkelen toen die meneer ineens terug kwam met een nieuwe pot.. Rijst met groentjes! Jammie jammie, we dachten dat we alles hadden gekregen totdat die meneer daar plots weer stond met een nieuwe pot: gestoofde groentjes en toen we dachten dat het nu echt wel alles was kwam die meneer opnieuw af met een grote schotel, gefrituurde patatjes met kruiden … Amai buikpijn van zoveel te eten! De dag nadien weer een zalig ontbijt en spaghetti als middageten! En in de spaghettisaus zat een soort van gehakt! :o Voor wie het nog niet doorhad; vlees is hier niet echt dus eten we enkel tonijn uit blik en worstjes uit blik, al hebben we onlangs ook een soort van boterhammekes worst en een halal kippenworst gevonden! J

We gingen samen een watervalleke opzoeken waarvan we gehoord hadden, maar nog niet geweest waren.. In het daarheen rijden hebben we ons record van volwassen mensen in een taxi verbroken! We zaten dus met Helena, Tim, Sören, Valerie, Bie, Ariane, Camille en ik in de auto! En de chauffeur ook nog natuurlijk! En nee het is geen minibusje maar een gewone personenwagen waar wij in België maar met maximum 5 inzitten.. Het was een kleine wandeltocht naar de waterval, maar wel een spannende! We kwamen op een bepaald moment voorbij een vijver-moeras achtig plekje waar veel waterlelies stonden, er stond ook een man met 3 koeien en ik wou daar een schoon fotoke van pakken toen plots een van de koeien omviel recht in dat moerasje.. Jah lap dieje mens was maar aan de staart van da beest aan het trekken, maar die koe kwam er maar nie uit.. Ariane met haar groot hart voor dieren liep onmiddellijk naar die koei om haar leven te redden. Ook Bie en Camille snelden die arme koe te hulp (ik nie want iemand moest het toch filmen hé!) Met hun vieren hebben ze die koe eruit getrokken en Camille haar voeten zagen er echt modderig uit achteraf, ze had een beetje te diep in het moeras gestaan.. Maar wel voor het goeie doel natuurlijk!

Toen we eindelijk aan de waterval kwamen was het daar overbevolkt door White people! 2 Italiaanse meisjes, een Amerikaan, 2 Duitse meisjes, 2 Duitse jongens en dan kwamen wij daar met 8 Belgen bij zitten.. Het was wel gezellig en we hebben een kei leuke foto getrokken voor in de Flair! We hebben hem opgestuurd en al antwoord gekregen;

Dankjewel voor je 'Flair was here'-foto! Hopelijk was het een fijne en deugddoende vakantie.

Door het grote succes van deze rubriek kan ik je jammer genoeg niet beloven dat we je foto zullen publiceren. Fingers crossed en wie weet zie je jezelf binnenkort in Flair!

Groetjes,

Lies

Allemaal de flair kopen dus en hopen dat we erin staan! J We zijn ook stofjes gaan kopen met Bie en Ariane, want wij hebbe hier alle goeie en goekope stofkes! Woehoew we zijn ook naar de supermarket geweest en die twee waanden zich echt in het paradijs! Blijkbaar is het in Njinikom een beperkter aanbod qua eten dan bij ons, lang leven Kumbo en Shisong! We zijn ook bij Felicitas vis gaan eten, the best fish in town! Da smaakt elke keer super lekker al ziet de vis er nie uit..

Op zaterdag avond was er ook een verjaardagsfeestje en eigenlijk ook de hoofdreden waarom we bezoek kregen van onze collega studenten.. Tim en Camille zijn beide jarig op 19 maart! Hip hip hoera, maar omdat het dat weekend nogal moeilijk was voor een feestje in te plannen deden we het dus de week ervoor.. Het was echt een tof feestje met alle blanken uit de buurt, er waren 10 Belgen, 1 Nederlandse, 1 Canadese, 3 Duitsers, 4 Amerikanen, 2 Italiaanse en 2 Kameroenezen ofzo J.

Op zondag moesten we jammer genoeg weer afscheid nemen L maar binnenkort gaan wij hen ook wel eens bezoeken! We moeten wel nog een datum prikken maar het wordt zowieso een weekendje om naar uit te kijken!! Die namiddag ben ik nog gaan werken en terwijl ik een bevalling aan het doen was, kwam er een andere patiënt binnen, ze was doorgestuurd vanuit een ander ziekenhuis omdat ze een navelstrengprolaps had! Dat is dus een spoedgeval en die mevrouw had juist uren in de auto gezet in het onweer op de bijna onberijdbare weg.. Navelstrengprolaps wil zeggen dat de navelstreng voor het hoofdje of naast het hoofdje ligt, als het hoofdje dan indaalt wordt de bloedtoevoer afgesneden en kan het kindje dus een zuurstoftekort hebben (begrijp je?) Ma bon dus, een ernstige zaak en ik heb zelf eens onderzocht heel gek! In plaats van het hoofdje voelde ik de navelstreng met de pulsaties, goed teken want dat wil zeggen dat het prutske nog leeft! En dat na die lange tijd dat de vrouw dus al onderweg was geweest naar het ziekenhuis.. Mevrouw heeft een ‘spoed’ keizersnede gehad en het boeleke en de mama maken het goed nu! J

Ik probeer sneller iets te schrijven, maar we hebben het momenteel druk met de literatuurstudie en hebben dus een beetje te weinig tijd.. Excuses!