Inne en Camille in Kameroen.reismee.nl

Women's Day

Wat hebben we nog meegemaakt?

Eerst en vooral: Women’s day! ’s Morgens gingen we braafkes naar het werk, maar daar waren ze verbaast.. Ze stuurden ons naar ‘the field’, een grasplein in Tobin waar dus de mars was! In ons eigen women’s day kleed. Super tof, iedereen roept happy women’s day naar u ! J Eigenlijk gebeurt er niet zoveel tijdens de mars, eerst danste er een groepje een beetje en dan marcheerde elke vrouwenbeweging een voor een in slow motion voorbij.. Da duurde dus super lang! We gingen oorspronkelijk enkel kijken of misschien meelopen met het ziekenhuis, maar daar waren zoveel vrouwen dat we die van het ziekenhuis niet vonden er was wel een andere groep die ons smeekte om met hen mee te lopen omdat ze maar met 5 waren.. en ja dat hebben we dan maar gedaan! Amaaai, iedereen begon op het einde te gillen naar ons en overenthousiast dingen naar ons te roepen omdat ze ons zo geweldig vonden! Omdat het ons net iets te lang duurde en onze schouders al knalrood zagen zijn we met Helena Soya en Plantin gaan eten, das vlees op een stokje en bakbananen, iedereen zegt dat de beste die van Tobin zijn.. en ze hebbe nog gelijk ook!

Nadien werden we uitgenodigd in het ziekenhuis voor daar de ‘ceremonie’ van women’s day mee te vieren, we kwamen aan als een van de laatste en kregen een plekje op het podium vooraan waar iedereen ons goed kon zien zitten.. Dicht bij de Matron en tussen de andere nonnekes.. Elke keer als iemand Women’s day zei riep iedereen Action! Ofzoiets.. Dan hebbe ze gepraat over vanalle vrouwenzaken waar ik nie altijd even veel van verstond.. Maar dan kwam hét grote moment namelijk het aansnijden van de cake! Ik had echt een gigantische cake verwacht aangezien er toch wel wat volk was.. maar ik schat dat de diameter van de cake uiteindelijk nog geen 20 cm was! Het was dus echt een minicake en die werd door de matron in ministukjes gesneden en vervolgens verkocht, het leek een beetje op een veiling.. We mochten zelf kiezen hoeveel we ervoor gaven en dan riep de matron luid bedankt en dan uwe naam… we hebben dus ook maar een stukje cake gekocht voor het goeie doel! Nadien mochten we een voor een naar de tafel gaan waar allerlei soorten drank op stond, wij kozen allemaal braafjes limonade en al die nonnen kozen voor Smirnoff en pintjes! Amai, ik heb nog nooit iemand zo snel een smirnoff zien leegdrinken als zuster Eva-Maria! :o Nonnen kunnen echt pinten drinken dat het niet meer normaal is, en dan begonnen ze aan de rode wijn die ze met Fanta mengen, ik heb niet geproefd maar het lijkt me toch niet zo lekker eigenlijk..

We kregen ook nog een lunchpakketje waar een vis inzat en een soort van smoutebol maar dan met een hardgekookt eitje in, lekker! Enkele namen werden afgeroepen van mensen die de openingsdans moesten dansen en ja ook Helena moest eraan geloven! Ze moest met Mr Martin de openingsdans dansen hihi J jammer dat we daar geen foto’s van hebben..

De foto's van de mars zal ik er ook eens opzetten!

Toedels

Ps ; als ge inzoomt op de locatie van de kaart kunt ge dus de preciese plaats zien! Ook het gebouw waar ik in slaap, werk enzovoort