Inne en Camille in Kameroen.reismee.nl

Wat een dag!

Hey hey

Eergisteren (maandag) zijn we naar Kumbo geweest om stofkes te gaan kopen! J Ik zag die afrikaanse stoffen helemaal zitten en Camille koos toch liever voor niet te opvallende stofjes (mss veranderd ze van gedacht als ze mijn super coole kleedjes ziet J) Nu moeten we nog tijd vinden om is naar de kleermaker te gaan! In het weekend was er ook een tweelingske geboren, twee jongen rond de 1,300 kg .. Toen ik me madam Fai is wou kijken naar de twee kereltjes zagen we dat een van de twee nogal grauw was, madam Fai heeft het kindje eruit gehaald en is onmiddellijk met reanimatie begonnen, maar het was eigenlijk al te laat.. Het kindje was denk ik al een tijdje overleden… Er zijn dan wel couveuses (onlangs zijn er zelfs enkele nieuwe geïnstalleerd) monitors zijn er niet, dus wanneer het slecht gaat heeft niemand daar een benul van.

Drukke dag gisteren! Er waren enkele madammekes in de labour room en ik ben de hele dag gebleven voor de bevallingen J Camille stond er acht voor op mij dus moest ik wel een efforeke doen! Nu sta ik er nog maar 4 achter, wie weet haal ik haar binnenkort wel in! Gisteren heeft Bernadetje ons naar de kleermaker gebracht voor een kleed voor Women’s day (donderdag!) Het is hier dan feest en alle vrouwen hebben een kleed in hetzelfde stofke, maar ge moogt wel u eigen modeleke kiezen, omdat ik niet wist wat de andere madamen hier zouden dragen heb ik gezegd dat Bernadette zelf mocht kiezen welk modeleke, ze koos voor een kort (oef) kleed dat er nog redelijk westers uitzag J ! Benieuwd wat het resultaat is, donderdag morgen mogen we het gaan afhalen!

Vandaag was het druk toen we deze morgen binnenkwamen, er was deze nacht een kindje geboren in een ander ziekenhuis, maar dat kindeke had een open buikje de darmen en andere onherkenbare ingewanden hingen eruit… De chirurg werd erbij geroepen (een Oekraïner en de man van de pediater die mijn voet verzorgde..) en die zei dat het te erg was, het kon niet meer ‘gefixed’ worden.. Nu ligt het kindje in de premature room in een bedje, te wachten tot het sterft… Het kindje had ook 12 teentjes. Een ander kindje werd deze morgen ook binnen gebracht. De mama was prematuur bevallen en wou het kindje levend begraven, terwijl ze het kind aan het begraven was werd ze betrapt en die mensen hebben het kindje gered door het van de placenta te scheiden en het kindje naar het ziekenhuis te brengen, de mama is er vandoor gegaan. Nu ligt da kindje zielig in de couveuse.. helemaal alleen en het is echt een kei schattig prutske, ik zou het zo mee naar huis willen nemen! Ik weet niet wat er nu met dat kindje gaat gebeuren maar voorlopig is het nog te klein om buiten de couveuse te overleven.. blijkbaar willen ze het kindje nadat het uit de couveuse mag terug aan de mama geven (ja aan de mama die haar eigen kind probeerde te vermoorden) ik laat het vervolg weten… Ik zal ook een foto van het boeleke posten!

Volgende keer post ik over Women’s day ! Het grote feest hier.. Ik ben benieuwd! J

Groetjes

Reacties

Reacties

katrien

wow Inne, straffe verhalen allemaal. ik zie dat je geniet, hard werkt en veel emoties beleeft. zo moet dat he. fijn dat je dit allemaal kan meemaken!
en grappig dat je ook bezig bent met stofkes en kleedjes ;-) net als je mama ...

moeke

ik geloof best dat dat een schattig prutske is, ook zonder foto,maar ons huis is niet zó groot om al die prutskes mee te brengen!!

Voadre

Womensday....what happened.................?

Kelly

man wat een verhalen !! ik volg ze allemaal ;-)
En ik mis u hier!!

het lijkt ginder echt wel leuk, ma soms precies toch wel zwaar... cultuur shock ofzo :D
doe het nog goed ginder!!! vele groetjes uit het thuisfront xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!