Inne en Camille in Kameroen.reismee.nl

Limbé, Douala, Bamenda en Shisong

Hallo beste volgelingen,

Het is al een tijdje geleden dat we de blog aangevuld hebben, dus hier even een kort verslag over onze reis van Limbé naar Douala, naar Bamenda en vervolgens naar Shisong!

De 9de zijn we in Limbé naar de Zoo geweest, allé ja Zoo, er zaten enkel apen! Als ze hier in Kameroen over de zoo spreken, gaat het dus over dat kleine apenparkje.. We voelden ons zelf ook wel een beetje aap toen er een klas arriveerde en die allemaal met ons op de foto wouden.. Toen we dan buiten op ons buske aan't wachten waren, kwamen er 4 kerels met ons praten. Ze vormden samen het groepje 'One Heart' en hebben voor ons acapella een van hun liedjes gezongen! Echt schoon, ze hebben ook de backstreet boys (ow yeah) gezongen en toen moesten wij voor hen een liedje zingen.. Daarom zongen we 'Het is een nacht', die mannen gaan daar nu een cover van maken en daar een afrikaanse hit van maken! En wij moeten hen hier in België introduceren..

Nadien zijn we naar Douala terug gekeerd, waar we een avondje uit geweest zijn. We hadden 2 bodyguards mee; de Stephane (onze portier van het hoteleke) en de Patrick (een andere hotelgast, een Kameroenees uit Genève). We gingen naar een bar waar er gezongen werd, het was heel plezant we hebben gedanst me een zotte Afrikaanse madam (Chimelle) en enkele anderen.. Jammer genoeg vond de zanger op een gegeven moment da ik mee moest zingen en trok me van mijn plaats en duwde de microfoon onder mijn neus.. Jammer genoeg kende ik de tekst van het Afrikaanse lied (in Pigi) niet en heb ik geprobeerd vriendelijk te bedanken..

Dan gingen we naar Bamenda reizen, we namen een busje waar we vervolgens 6uur opzaten.. met 5 op 1 bank! Geplet dus.. Zonder plaspauzes! (Jawel 1 voor de venten) dan hebbe we snel effe overnacht in een luguber hoteleke en dat was het Bamenda gedeelte...

En toen kwam het grote moment van afscheid :( Bie en Ariane vertrokken richting Nijikom en wij naarShisong.. en de rit naar daar was.. verschrikkelijk!! De weg is echt afschuwelijk slecht, het lijkt op een motorcross terrein, maar dan met scheve heuveltjes, extra veel putten en een hele boel stenen. Komt daar nog eens bij dat er geen asfalt ligt en dat er dus heel veel rood zand opwaait waardoor ge de venster ni kunt open zetten, het was dus een sauna op wielen. We staken enkele keren vast in de gigantische kuilen maar zijn er uiteindelijk zijn we erdoor geraakt! (wonder boven wonder) De chauffeur zei dat hij om het jaar, maximum 2 jaar een nieuwe auto (tweedehands van bij ons dus) moest kopen.. De onderkant van de auto schuurde ook constant tegen de stenen, nie moeilijk dat die auto niet lang leeft!

Het verhaal van onze eerste dag in Shisong volgt later ! :) Er staan ook al enkele foto's op!