Inne en Camille in Kameroen.reismee.nl

Shisong

Het is al weer eventjes geleden.. Sorry !

Het is dan ook altijd zo druk.. het internet is de voorbije week heel slecht geweest en ook dit weekend brachten we door zonder internet, gelukkig hadden we wel elektriciteit, maar wel weinig tot geen water…

We hebben de voorbije dagen weeral vanalles meegemaakt, zoals met Mme Elizabeth. Zij is een vroedvrouw van bij ons in het ziekenhuis en we hadden in de week een bevalling, maar tijdens die bevalling is Mme Elizabeth (23 weken zwanger van een tweeling) plots zelf ook contracties beginnen krijgen! We hebben haar dus opgenomen en ze is nu zelf patiënt bij ons.. Ze is nu in verwachting van haar derde tweeling! Ze had al twee meisjes dan een jongen en een meisje en nu hoopt ze op 2 jongens, dan is ze in evenwicht J .

We hebben ondertussen ook een nieuw stagepakje! J jaja, een schoon kleedje met bijhorende kapje! Sinds we deze stagepakjes hebben pakt iedereen ons vast op straat en roept iedereen hoe schoon we wel nie zijn! Foto’s volgen nog ..

Ondertussen zijn de studenten van Bamenda weg en hebben we het rijk voor ons alleen.. Ik en Camille zijn nu de enige die bevallingen mogen doen en sinds ze weg zijn hebben we elk al bevallingen kunnen doen! Camille al 3 en ik nog maar 1 .. Mijn patiënten willen niet bij mij bevallen potverdikke! Maar mijn tijd komt nog wel.. We hebben jammer genoeg wel op 1 week tijd twee doodgeboren kindjes gehad en veel andere complicaties gezien…

Dit weekend mochten we ook naar de doop van Adele Queen! En het andere couveusekindje waarvan we de naam niet kunnen onthouden of uitspreken.. Het was de mama van Adeleke die ons had uitgenodigt en eigenlijk lijkt het doopsel op het doopsel van bij ons, ze zingen wel mooiere liedjes en ze offeren veel eten en een levende kip… De pastoor was een Italiaan en die sprak, mm Engels kunt ge het nie echt noemen.. Het was eerder Maffia-engels, zoals ge eigenlijk in de films ziet maar dan in het echt! In het begin hadden we zelfs niet door dat de mis in het Engels was vanwege zijn zwaar accent… Het hoogtepunt van den doop was nadat de viering gedaan was, moest iedereen afzonderlijk met het kind op de foto! Ik zal die foto’s er ook opzetten, we staan er ook samen met Odettetje op de mamie, die speciaal haar schoonste outfit had aangetrokken!

Na den doop zijn we met Tim, Helena, Karlien en Elise vis gaan eten op Squares.. Karlien en Elise zijn twee studenten van Leuven die hier voor een half jaar zitten, momenteel zitten ze hier al 4 maand en kennen ze dus al heel wat plekjes met lekker eten! Zoals de vis dus, die overheerlijk was! Daarna zijn we nog iets gaan drinken en om naar huis te gaan hebben we de bike gepakt! Dat is een brommer/taxi waar ge dus met zen drietjes opzit, hoewel het ons oncomfortabel leek zat het beter dan met 8 in de auto ! en zacht aan de poep J , weer een ervaring rijker!

Vandaag wouden Tim en Helena de berg opklimmen om naar de bovenkant van de waterval te gaan, dat leek ons een goed idee om ons daar te placeren met een goe boek en wa muziek (en een beetje kleur pakken) Dus zijn we vertrokken voor de zware wandeling (al was ik de enige die moeite had om den berg op te geraken.. Conditie nul bij mij!) eenmaal we boven waren vonden we de bovenkant van de waterval niet.. We zijn blijven wandelen en kwamen aan de andere kant van den berg naar beneden en zo kwamen we op het pad om naar de onderkant van de waterval te gaan.. Dus zijn we maar naar de onderkant van de waterval gegaan! Bruin ben ik niet geworden maar gelukkig ben ik ook niet zo rood als Camille geworden! J

Volgende week is het hier verjaardagfeest, Camille en Tim verjaren op 19 maart en we gaan een feestje geven, de Njikom girls komen en eigenlijk ook gewoon alle blanke mensen die hier op stage zitten, het wordt dus een White Party! J

Zoals ge kunt lezen, het is hier echt wel tof en een klein paradijsje! Ik weet niet of we nog wel terug naar België willen komen hoor…

Bye bye

Astrid

Hey inne,

Tlijkt daar wel heel leuk seg. Amuseer je daar nog en aja kdenk dat best is dat je terug komt langer kan ik het niet aan xxx

Kelly

Zalig allemaal !!! maar ge moogt gerust nog meer foto's trekken en posten hoor ;-)